Incana S.A.

Jednym z głównych celów realizowanych dla naszego klienta było wdrożenie zintegrowanego systemu obejmującego kluczowe obszary firmy tj. sprzedaż, magazyn i produkcję, a także finanse. Kolejnym wyzwaniem było usprawnienie procesów finansowo-księgowych, obiegu dokumentów i zwiększenie skuteczności zarządzania kosztami.

incana-logo

Branża: Produkcyjna
Rodzaj działalności: Producent dekoracji ściennej
Lokalizacja: Ścinawa

W momencie rozpoczęcia projektu, klient posiadał 3 odrębne systemy – do prowadzenia księgowości, zarządzania sprzedażą i magazynem. Ponadto w firmie nie funkcjonowały elektroniczne narzędzia – do zarządzania produkcją, obiegiem dokumentów i zamówieniami.

Kluczowe wyzwania

1

Brak dostępu do właściwych informacji z uwagi na rozproszenie i niejednolity format danych

2

Funkcja biura rachunkowego ograniczała się jedynie do zaspokojenia sfery podatkowej

3

Liczne nieefektywności realizowanej pracy – podwójne wprowadzanie danych i rozliczeń, śledzenie rozrachunków, itd.

4

Brak możliwości precyzyjnego określenia rzeczywistych kosztów produkcji na poszczególnych etapach

5

Utrudnione śledzenie rentowności działów firmy i rodzajów wykonywanej działalności

6

Zatory w zatwierdzaniu faktur zakupu i przekazywaniu do księgowości

7

Brak kontroli nad zamówieniami składanymi do dostawców

8

Niska skuteczność procesu ściągania wierzytelności przy jednoczesnym dużym koszcie

9

Czasochłonne, ręczne przygotowywanie raportów dobowych dla Zarządu, kierowników działów i handlowców

Wdrożone rozwiązania

Po zapoznaniu się z kluczowymi wyzwaniami klienta i po analizie bieżących procesów, zarekomendowaliśmy wdrożenie dwóch zintegrowanych systemów do zarządzania przedsiębiorstwem i elektronicznego obiegu dokumentów. Naszą rekomendacją było wykorzystanie systemu ERP firmy HansaWorld oraz Invoices firmy Readsoft – w połączeniu najlepiej spełniały oczekiwania klienta.

Innowacje technologiczne

W ramach wdrożenia uruchomiliśmy następujące moduły
systemu Standard ERP by HansaWorld:

  • CRM,
  • Zamówienia Sprzedaży,
  • Księga Sprzedaży,
  • Zarządzanie Cenami,
  • Magazyn,
  • Produkcja,
  • Zamówienia Zakupu,
  • Menedżer Zadań,
  • Powiadomienia,
  • Wydatki Pracownicze,
  • Księga Główna,
  • Środki Trwałe

Innowacje procesowe

Po analizie potrzeb klienta, wdrożyliśmy następujące
mechanizmy usprawniające procesy wewnątrz firmy:

  • Księgowość obiektowa
  • Procedury elektronicznego zatwierdzania faktur i zamówień zakupu
  • Mechanizm Automatycznych Wezwań Do Zapłaty
  • Automatyczne raportowanie
  • Szybkie płatności do dostawców
  • Dystrybucja faktur sprzedaży drogą elektroniczną – faktury ECOD oraz konwencjonalny PDF
  • Automatyczne generowanie dokumentów w spółce zależnej (Sprzedaż – Zakup)

Wartość dodana i korzyści dla klienta

Lepsza kontrola nad przedsiębiorstwem i wsparcie w podejmowaniu strategicznych decyzji dzięki dostępności właściwych informacji o kluczowych obszarach przedsiębiorstwa

Znaczące odciążenie Zarządu i administracji firmy dzięki uproszczeniu i automatyzacji procedur akceptacji i przekazywania dokumentów zakupowych do zewnętrznej księgowości

Uwolnienie zasobów klienta dzięki optymalizacji procesów i eliminacji podwójnie wykonywanych czynności

Możliwość kontroli kosztu przed jego poniesieniem dzięki wprowadzeniu procedur elektronicznej akceptacji Zamówień Zakupu

Łatwość w zarządzaniu kosztami produkcji dzięki precyzyjnej lokalizacji czynników kosztowych na poszczególnych etapach i na różnych wymiarach

Redukcja kosztów procesu ściągania wierzytelności dzięki pełnej automatyzacji: dystrybucji przypomnień, wezwań do zapłaty drogą e-mail

Swoboda w podejmowaniu kluczowych decyzji uzyskana dzięki możliwości badania rentowności poszczególnych działów przedsiębiorstwa oraz obszarów działalności firmy

Istotne usprawnienie procesu regulowania zobowiązań dzięki funkcji bezpośrednich płatności w systemie i dostępie do aktualnego wykazu niezapłaconych faktur

Opinia klienta

“(..) nowatorskie rozwiązania zaproponowane i wdrożone przez firmę Ekkom odciążyły naszych pracowników i usprawniły działanie całej firmy.

Polecamy firmę Ekkom jako sprawdzonego i solidnego partnera biznesowego.

Ryszard Bartosik
Prokurent
Incana S.A.

Jesteś zainteresowany

Same narzędzia to nie wszystko. W Ekkom posiadamy także wiedzę i doświadczenie, dzięki którym dobierzemy najbardziej optymalną dla Ciebie konfigurację  oraz pomożemy w jej wdrożeniu. Skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego.





Proszę zaznaczyć interesujący Państwa zakres usług.


* pola wymagane